Basında İTÜ Çekirdek
İTÜ Çekirdek 2014 girişimcilerinden Staynote'un kurucuları Mert Gündüz, Mehmet Ali Sert ve Alper Filiz farklı şirketlerde çalıştıktan sonra girişimci ruhlarına karşı koyamayıp kendi işini kurmaya karar veren üç genç girişimci... Yaklaşık bir yıl üzerinde çalıştıkları projeleriyle İTÜ Çekirdek'e kabul edilen girişimciler, şirketleri Staynote'la otellere yönelik çözümler geliştiriyor. Girişimcilik için kolay pes etmemek gerektiğini ortaya koyan bir kuruluş hikayesi var Staynote'un. Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliğimden mezun olan Mert Gündüz, perakende pazarı için geliştirdiği bir ürünle girişimciliğe adım atmaya karar verse de sekiz ay uğraş verdikten sonra istediği geri dönüşü alamayıp profesyonel hayata adım atıyor, istanbul Teknik üniversitesi Teknokent'te işe başlayan Gündüz, girişimci tarafı ağır bastığı için kısa bir süre sonra kendi işini kurmak ve yüksek lisans yapmak için işinden ayrılıyor. İstanbul Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği mezunu Mehmet Ali Sert ve eski kurduğu ekipten yazılımcı arkadaşı Alper Filizle birlikte kendi işini kurmak için çalışmalara başlıyor Gündüz. Yaklaşık bir sene önce bir araya gelip firmalara mobil uygulama satmaya çalışan girişimciler, bu süreçte şirketlerin ihtiyaçlarına yönelik ciddi bir bilgi birikimi ediniyor. Bu birikim Staynote'un temellerini atmalarını sağlıyor. Satış yapmaya çalıştıkları şirketler arasında oteller de olduğunu söyleyen Mert Gündüz, "Bize 'Müşterilerimizle interaktif olarak iletişim kurabileceğimiz bir sistem yapabilir misiniz?' dediler. Biz de isteklerini projeye döktük. Ardından projeyi detaylandırıp İTÜ Çekirdek'e başvurduk. Başarılı bir final etkinliği geçirerek toplamda en fazla ödül kazanan takım olduk ve faaliyetlerimize İTÜ Çekirdek bünyesinde başladık" diyor.
Staynote, otellerde konaklamakta olan misafirlerin konaklamalarından önce, konaklamaları sırasında ve sonrasında cep telefonlarından veya tabletlerinden herhangi bir uygulama indirme işlemine gerek kalmadan kendilerine iletilen bir linke tıklayarak tüm ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlayan bir sistem. Bu sistem sayesinde bulunduğunuz yerden tüm isteklerinizi otele iletebiliyor ve ihtiyacınız olan tüm bilgileri alabiliyorsunuz. Örnek olarak SPA için rezervasyon yapabiliyor, oda servisinden yemek sipariş edebiliyor, odanız için temizlik isteyebiliyor veya otelinize varmadan check-in yapabiliyorsunuz. Memnun olmadığınız bir durum varsa otelinizi anlık olarak haberdar edebiliyor ve probleminizin daha hızlı çözülmesini sağlıyorsunuz. Bulunduğunuz şehir hakkında detaylı bilgi alabiliyor, çevrenizdeki etkinlik ve aktivitelerden haberdar olabiliyorsunuz.
Staynote'un şu anda üç farklı ürün çeşidi bulunuyor. Birincisi interaktif etkileşim ve iletişim platformu, ikincisi ise temel üründen türeyen duyuru, promosyon ve geri bildirim sistemi. Bu ikinci ürün otellerdeki kablosuz ağa bağlandığınızda açılış sayfasının yerini alarak otellerin misafirlerine kendi promosyon ve duyurularını gösterebileceği bir panel haline geliyor. Oteller de kendi yönetim panellerinden bu sistemin içeriğini güncelleyebiliyorlar. üçüncü ürün ise otellerde bulunan kiosklar için geliştirilen bir uygulama. Duyuru, promosyon ve geri bildirim sistemi bir takım ilaveler ile kiosklar içi uygun hale getiriliyor. Yine misafirler bu sistemden çevredeki etkinlik ve aktiviteler hakkında bilgi sahibi olabiliyor, promosyon ve duyuruları görebiliyorlar ve isterlerse uçuş bilgilerini kontrol edip bilet bastırabiliyorlar. Verimlilik artışı sağlıyor, diğer taraftan bu sistem otellerde verimlilik artış sağlıyor. Pek çok otelde hala 40 - 50 sene öncesinin teknolojisi olan odalardaki kablolu telefonlar kullanılıyor. Verilen hizmetlerin kayıtları tutulmadığı ve misafir ile iletişim zayıf olduğu için oldukça verimsiz bir operasyon söz konusu. Gündüz, sundukları hizmet sayesinde otellerin verdikleri servisler hakkında raporlar alabildiğini ve operasyonlarını daha yakından takip edebildiğini belirtiyor. Oteller aynı zamanda ücretli servislerini misafirlerine daha iyi tanıtabiliyor ve misafirlerinden hizmetler hakkında geri bildirim alabiliyorlar. Ürünün farklı dil seçenekleri sayesinde misafirler kendilerini daha kolay ve hızlı anlatabiliyor. Böylece otelde yaşanan zaman kayıplarının da önüne geçilmiş oluyor.
Şu ana kadar altı otel ile anlaşan girişimciler, tahminlerinin de üstünde bir ilgi görmüş, iki büyük otel zinciri ile görüştüklerini söyleyen Gündüz, "Görüşmeler çok olumlu geçiyor. 2015 yılı için hedefimiz 40 otele ulaşmak" diyor. 2015 yılının sonuna doğru 12 kişilik bir ekip haline geleceklerini söyleyen Gündüz, pazardaki ivmeye bağlı olarak ekibi büyüteceklerini vurguluyor. Otellerin bu hizmet sayesinde müşteri memnuniyetini artırdığını ve bunun da satışlarına yansıdığını söyleyen Gündüz, "Yani oteller bu sistemi bir yatırım olarak görüyorlar. Hem daha çok ve daha hızlı servis sunuyorlar hem de misafir memnuniyeti sağlayarak otelde bir kere kalan misafirin tekrar kendilerini tercih etmesini sağlıyorlar" diye konuşuyor.
Staynote ekibi ortaklıklara sıcak bakıyor. Birçok yatırımcı ile tamştıklarmı söyleyen Gündüz, uygun bir teklif olması durumunda ortaklık kurabileceklermi belirtiyor. Teknolojinin şu anda neredeyse tüm ihtiyaçları dijital olarak karşılamaya imkan tanıdığını belirten Gündüz, "Uçak bileti alabiliyor hatta koltuğumuzu seçebiliyor veya önceden check-ln yapabiliyoruz. Bulunduğumuz yere yemek sipariş edebiliyor veya en yalan ATM neredeymiş görebiliyoruz. Biz günümüz teknolojisini ve kendi geliştirdiğimiz yazılımları otellerin ve misafirlerin kullanımına sunuyor ve iki tarafında bundan faydalanmasını sağlıyoruz" diyor.
Ekonomist - 5 Tammuz 2015